تصویری-از-شهر-های-اسپانیا

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی مجوز اقامت و کار موقت است که به شما اجازه می دهد در هر کشوری از اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید. این برای در این مقاله، مزایای کارت آبی اتحادیه اروپا را بررسی خواهیم کرد و راهنمای گام به گام نحوه دریافت این مجوز معتبر را ارائه خواهیم کرد که درها را به روی رشد حرفه ای و تجربیات بین المللی باز می کند.

درک کارت آبی اتحادیه اروپا:

این کارت بسیار شبیه مجوز به عنوان یک کارگر با صلاحیت بالا است. در واقع متقاضی دریافت کارت آبی نیز باید یک کارگر ماهر تلقی شود. سپس ، تفاوت بین هر دو مجوز چیست؟ اساساً ، کارت آبی مشروط به وضعیت اشتغال ملی است. شرایطی که در ویزای کاری نیروی بسیار ماهر نیست. یعنی این شغل یا باید در لیست کمبودها باشد یا متقاضیان اسپانیایی کافی نداشته باشد. از سوی دیگر ، تفاوت مهم دیگر مربوط به پردازش کارت است. در مورد کارت آبی، این کارفرما است که این روند را آغاز می کند در حالی که کارگر هنوز در کشور اصلی خود زندگی می‌کند.

معیارهای واجدین شرایط:

کارت آبی برای آن دسته از کارگران خارجی است که ساکن اسپانیا نیستند و در شغلی واجد شرایط که نیاز به اعتبار ویژه دارد ، کار خود را آغاز می کنند. یعنی ما در مورد شهروندان غیر اتحادیه اروپا صحبت می کنیم که شرایط مشابهی را برای دریافت مجوز کار معمولی دارند. اما ، متقاضی علاوه بر برآورده ساختن همه الزامات ، باید نشان دهد که دارای شرایط و تجربه لازم برای توسعه شغل جدید خود است.

دو شرط اصلی برای این کار وجود دارد :

از طریق اعتباربخشی حداقل 5 سال تجربه حرفه ای در همان بخش فعالیت که پیشنهاد کار در آن طبقه بندی شده است. یعنی شما باید در آن سالهای مورد نیاز در همان زمینه کار کرده باشید.

حداقل 3 سال مدارک تحصیلی عالی را نشان دهید. این مدارک باید دانش لازم را برای پیگیری یک حرفه آموزشی سطح بالا یا شرکت در یک برنامه تحقیقاتی ارائه دهند.

بسیار مهم است که متقاضی در وضعیت نامنظمی در اسپانیا قرار نگیرد. شما باید در کشور خود بمانید تا کارفرما مراحل را آغاز کند.

متقاضی می تواند دارای مجوز کار قبلی باشد یا از کشور مبدا استخدام شود. هر دو گزینه در اینجا معتبر هستند.

فرآیند درخواست

  • شروع درخواست توسط کارفرما در اسپانیا.
  • درخواست ویزا توسط کارگر در کشور مبدا.
  • ورود به اسپانیا و اخذ کارت اقامت.

اکنون هر یک از آنها را با جزئیات می بینیم ، اما ابتدا با تعریف برخی از الزامات عمومی که برای یک برنامه موفق باید رعایت کنید، شروع می کنیم:

الزامات کلی

قبل از شروع رویه درخواست قانونی ، رعایت شرایط زیر ضروری است تا اطمینان حاصل شود که همه چیز مطابق انتظار پیش می رود:

ضروری است که کارگری که قصد دارد در اسپانیا شروع به کار کند در این منطقه در وضعیت نامنظمی قرار نگیرد. علاوه بر این ، شما نمی توانید ورود را در کشور ممنوع کنید.

کارگر باید فاقد سوابق کیفری باشد. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت چک پلیس خود را در اینجا دریافت کنید.

بسیار مهم است که بتوان کارگر را یک کارگر ماهر دانست. این به معنای رعایت شرایطی است که در بخشهای قبلی ذکر کردیم (داشتن تحصیلات عالی و حداقل 5 سال سابقه کار در این بخش).

وضعیت ملی بیکاری در کشور باید استخدام را ممکن سازد. این امر تا زمانی صادق خواهد بود که شغل در لیست مشاغل تحت پوشش دشوار باشد ، اگر جای خالی توسط هیچ کارگر ملی پر نشده باشد ، یا اگر در مورد موردی که در ماده شماره 40 قانون ارگانیک 4/2000 صحبت شده صحبت می کنیم.

ضروری است که قرارداد کار حداقل برای یک سال باشد و حقوق ناخالص سالانه 1.5 برابر بیشتر از میانگین حرفه ای که باید توسعه یابد ارائه دهد.

مرحله 1: شرکت یا کارفرما مراحل درخواست را در اسپانیا آغاز می کند

همانطور که گفتیم ، این خود شرکت است که فرایند درخواست کارت آبی را آغاز می کند. کارفرما باید درخواست مجوز اقامت و کار را در یکی از مکانهای زیر ارسال کند:

UGE (واحد شرکت های بزرگ).

در اداره کل مهاجرت ، تا زمانی که این شرکت بیش از 500 کارگر داشته باشد و در بیش از 1 منطقه دفاتر داشته باشد.

در دفتر خارجی ها که مطابق منطقه ای که شرکت در آن قرار دارد مطابقت دارد.

مدارکی که کارفرما یا نماینده شرکت باید برای درخواست ارائه دهند به شرح زیر است:

  • NIF (شماره شناسایی مالیات شرکت).
  • سند شناسایی نماینده قانونی شرکت که فرآیند را آغاز می کند.
  • مدل برنامه EX-05

قرارداد کار ارائه شده به خارجی (امضا شده توسط هر دو طرف) ، که باید شرایط ذکر شده در قسمت قبل را داشته باشد. این بدان معناست که با فهرست مشاغل ملی مطابقت دارد.

سندی که ثابت می کند شرکت به تعهدات مالیاتی خود به روز است. به این معنا که هیچ گونه پرداخت قابل توجهی با سازمان مالیاتی یا تامین اجتماعی ندارد.

مشخصات دقیق در مورد موقعیتی که باید توسط کارگر خارجی ایجاد شود ، و همچنین گزارش توصیفی آن.

اثبات این که شرکت امکانات کافی (اعم از اقتصادی ، مادی و شخصی) برای مقابله با استخدام کارگر را دارد و اینکه او قادر خواهد بود فعالیت را بدون مشکل انجام دهد. به این معنا که شرکت باید بدهی اقتصادی خود را نشان دهد.

  • رزومه کارگران به علاوه اعتباری که نشان دهد وی دارای مدارک تحصیلی کافی است.
  • کپی گذرنامه (کامل) از کارگر.
  • پرداخت هزینه مربوطه.

قطعنامه را می توان در یک دوره 45 روزه دریافت کرد ، چه مثبت و چه رد. اگر پس از آن مدت هیچ پاسخی دریافت نشد ، فرض بر این است که درخواست به دلیل سکوت اداری رد شده است. در آن زمان شرکت باید کارگر خود را در تامین اجتماعی ثبت کند.

توجه: کلیه اسناد خارجی باید به اسپانیایی ترجمه و به درستی قانونی شوند.

مرحله 2: کارگر برای ویزا در کشور مبدا خود درخواست می کند

هنگامی که کارفرما تمام اسناد ذکر شده در بالا را ارائه کرد و تصمیم مطلوبی گرفت ، نوبت به کارگر می رسد. او باید برای درخواست ویزا به کنسولگری اسپانیا واقع در کشور خود مراجعه کند.

در آن قرار ملاقات شما باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • اصل گذرنامه (با اعتبار)
  • 2 قطعه عکس
  • پرونده درخواست ویزای چاپ و پر شده
  • قطعنامه مطلوب توسط کارفرما در اسپانیا به دست آمده است.
  • گواهی پزشکی
  • پرداخت هزینه مربوطه
  • سوابق کیفری در 5 سال گذشته

پس از ارائه مدارک ، ویزای کار پردازش می شود. زمان تخمینی در این مرحله 72 ساعت است. با این ویزا ، که روی گذرنامه مهر می شود ، کارگر می تواند به صورت قانونی سفر کرده و وارد اسپانیا شود.

مرحله 3: کارگر وارد اسپانیا می شود و کارت اقامت خود را دریافت می کند

سرانجام ، پس از ورود به اسپانیا ، کارگر باید کارت اقامت خود (سند فیزیکی ، TIE) را دریافت کند که شماره NIE وی روی آن چاپ می شود.

برای دریافت این کارت باید به سادگی با نزدیکترین ایستگاه پلیس وقت بگیرید و مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدل EX17 ، مورد نیاز برای درخواست شناسنامه خارجی
  • گذرنامه و کپی آن
  • ویزای کار با مهر که یکبار وارد اسپانیا شد
  • باز هم ، تصمیم اجازه اقامت و کار توسط کارفرما گرفته شده است.
  • سرشماری (سند به نام “empadronamiento” به اسپانیایی)
  • سند اثبات ثبت در تامین اجتماعی
  • پرداخت هزینه TIE
  • 3 قطعه عکس

پس از 20-30 روز پس از درخواست ، در نهایت ، فرد خارجی کارت اقامت خود ، کارت آبی اتحادیه اروپا را خواهد داشت

مزایای کارت آبی اتحادیه اروپا:

کارت آبی اتحادیه اروپا مزایای متعددی را برای دارندگان خود ارائه می دهد، از جمله:

همانطور که گفتیم ، این مجوز کار به شما امکان می دهد در همه جا در محدوده ی اروپا کار کنید. بنابراین این یک گزینه عالی برای همه افرادی است که نمی خواهند خود را محدود به زندگی در اسپانیا در دراز مدت (یا در هر کشور دیگری در منطقه اروپا) کنند.

دارنده کارت اقامت معتبر به مدت 1 تا 4 سال بسته به کشوری که در آن کار می کند ، در اختیار خواهد داشت

در نهایت ، لازم به ذکر است که کارت آبی تردد آزاد در داخل کشورهای اتحادیه اروپا را ارائه می دهد. یعنی بعد از اینکه متقاضی 18 ماه با کارت در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی کرد ، می توانند آزادانه بدون رویه های اضافی در سرتاسر قلمرو اروپا حرکت کنند.

اخذ اقامت برای خانواده: کارت آبی اتحادیه اروپا همچنین فرصت هایی را برای اخذ اقامت خانواده فراهم می کند و به همسر و فرزندان شما اجازه می دهد در کشور میزبان شما به شما ملحق شوند.

نتیجه:

کارت آبی اتحادیه اروپا فرصتی خارق‌العاده برای متخصصان فراهم می‌کند تا کارهای تخصصی خود را دنبال کنند.

آینده شغلی در اروپا با درک معیارهای واجد شرایط بودن و دنبال کردن روند درخواست، می توانید سفری از رشد حرفه ای و تجربیات بین المللی را آغاز کنید. از این مجوز کار و اقامت معتبر استفاده کنید و دنیایی از امکانات را در اتحادیه اروپا باز کنید. مسیر موفقیت خود را با کارت آبی اتحادیه اروپا از امروز شروع کنید!

اسپانیا شناسایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.